12.31.2017

2017年から2018年へ







 いちねんのおわり

 

みなさんにとって 今年はどんな年でしたか?

 

自然のいとなみによりそうくらし
季節のうつりかわりのなかで養われる感覚
天体の動きに導かれた歩み
 

暗闇のなかに光をみつけること
 

自分の内なる声にしたがうこと
 


本来のわたしに戻っていくこと

 

そんなことを常に意識していました


ことし...
立春から

春分
夏至
秋分
冬至


 

太陽と月のうごき
めぐりくる新月と満月
星々のうごき

その流れのなかで生きてきました





そして大晦日
 

目をつぶると
そこには満天のほし
 

おおきな宇宙のなかのわたし
 

わたしのうちのはてしない宇宙



なんて美しい自然の摂理のなかを
私たちは生きているのでしょう
活かされているのでしょう

 
そう想うと
胸がいっぱいになります
 
皆さまからいただいたご縁に
ただ ただ感謝のきもちです

 
今年もありがとうございました

 
みなさまにとって2018年も
うつくしいとしとなりますように































looking back this year,
a few hours left (for me).


it was for me (and for you):

a life along the nature's being
sensing changes of the seasons
a path which was led by the stars

finding a light in the darkness

following own inner voices


going back to my-'original'-self


along the year:
from the beginning of 'spring'
there were

spring equinox
summer solstice
autumnal equinox
winter solstice


i was there in the season's cycle



and now on new year's eve

when i close my eyes
i see the sky full of stars
me in the universe
and cosmos in myself


sun and moon
new moon to full moon
stars and planets
and our earth

 how beautiful is the world
we all live in

and we are made to live in


when i think of this
there's only one thing i feel
how much grateful that i am here
meeting all of you


thank you so much for being here
helping and encouraging me all the time


i wish you all the newly coming year
to be wonderful and full of bliss


31 dec, 2017

yukino







No comments:

Post a Comment